Słowa kluczowe - FAQ

Słowa kluczowe

seo

Proces pozycjonowania to zdobywanie linków z odpowiednim anchor tekstem. Jednak, aby ustalić, na jaki anchor będziemy pozycjonować stronę musimy poświęcić trochę czasu, aby przemyśleć potencjalne zyski jak i straty, oraz to czy w ogóle nam się opłaci pozycjonować stronę na to a nie inne słowo kluczowe.

Z pomocą przy doborze frazy kluczowej przyjdzie nam odpowiednia analiza konkurencji jak i rynku. Musimy zapoznać się z wynikami wyszukani na daną frazę, która w danym miesiąc internauci wpisują w wyszukiwarkę. Tutaj możemy skorzystać z darmowego skryptu przygotowanego przez „Wujka Google”, czyli jego narzędzia propozycji słów kluczowych Google Adwords.

Po wstępnej analizie możemy już odpowiedzieć sobie na pytanie czy wybrane przez nas frazy kluczowe będą opłacalne i czy będą przynosić zyski, czy jednak o wiele więcej stracimy i namęczymy się pozycjonując stronę. Częstym rozwianiem, na które decyduje się wiele osób jest pozycjonowanie na frazy regionalne, jeśli dana fraza globalna jest zbyt trudna dla nas i naszych umiejętności pozycjonerskich. Wtedy dla przykładu zamiast pozycjonować stronę na słowo „wykończenia wnętrz”, możemy wybrać inne odpowiednie dla naszego regionu, np. „wykończenia wnętrz Kraków”. Dzięki temu łatwiej dotrzemy na szczyty wyszukiwarek a także będziemy pozyskiwać regionalnych klientów.

Ważnym elementem, o którym nie wolno zapominać jest także odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych na naszej pozycjonowanej stornie internetowej, ale o tym więcej piszemy w artykule o optymalizacji stron www.